Tuesday, February 19, 2008

Pencarian

Alhamdulillah, bersyukur pada Allah s.w.t di atas kebenaranNya untuk hidup di muka bumi ini.


Hari ini membentang, menghantar dan mendapatkan tugasan-tugasan yang perlu diselesaikan.

Tak kisah lah tugasan pengajian atau pun program.Yang pasti , ari ni aku muhasabah diri dengan meluahkan perasaan tak puas ati aku pada orang tertentu.Muhasabah ke? bukan.bukan. Tapi perbincangan.Perbincangan yang cukup berat secara tak langsung muhasabah diri. Berbincang tentang integriti, tanggungjawab,efisien dan macam-macam lagi.Perbincangan yang berlangsung dalam kereta,kedai makan,dalam kereta dan akhirnya tamat di rumah.FUH!bukan mudah mengubah peribadi atau tabiat orang.Apatah lagi diri sendiri.Tapi yang penting usaha ,usaha,usaha dan DOA jangan sekali dilupakan.Kadang kala kelekaan menjalani aktiviti seharian termasuklah memeningkan kepala dengan masalah-masalah yang timbul menyebabkan lupa untuk BerSUJUD lama di sejadah MeLUAHkan RINDU,Kasih dan CINTA pada si DIA yang Satu.

Mudahnya kita berbicara tentang akhlak dan kehidupan manusia lain, tapi tanpa sedar adakah kita mampu menjadi yang baik seperti yang kita harapkan pada orang.Sayang sekali, kalu manusia berbicara penuh bersemangat,tapi dirinya hanya sekadar angin lalu...akulah tu antaranya.

Jadi, Perubahan perlu dibuat.Berubah dengan memahami ciptaan Tuhan yang maha KUASA, mendengar pendapat sahabat2, menjadi lebih matang, bergaul dengan semua dan Bersyukur kerana dibenarkan hidup di dunia fana ini.

Alhamdulillah.

No comments: