Tuesday, March 4, 2008

Pilihanraya UMUM

tinggal lagi 4 hari nak buang undi.Kali pertama nak buang undi...tapi selalu ngundi kat kampus. Siap jadi calon lagi.Bukan senang nak jadi Yang Berhormat ni. Sememangnya amanah yang sedia sudah cukup berat ditambah lagi yang lain-lain. Tapi pilihanraya kali ini memang hebat. Perang poster yang dilancarkan sememangnya mempengaruhi dalam pemilihan pemimpin.Bakal YB tak dikenali, tapi lambang ingat.Nak pangkah nanti boleh pangkah lambang.Dacing ada,Bulan ada,Roket ada,dan yang keadilan Punya tak ingat tapi tau lah lambang dia.
Apa yang pasti , sikap beberapa pihak dalam menggunakan kemudahan yang sedia ada dalam memancing undi yang aku rasa tak patut. Kalau Barisan Nasional betul-betul terbuka ,sepatutnya kerajaan boleh benarkan Barisan Alternatif jugak wat iklan pancing undi kat TV.Takkan lah BN je...macam-mana rakyat nak pilih dengan keterbukaan. Manifesto pun semua yang keluar kat TV dari BN.Abes , BA cam ne?HUrm....pening2X. Pernah tak orang suarakan benda ni? ada kot tapi rasanya tak diendahkan.Kalu yang endah pun orang wat tak tau je sebabnya benda ni semua 'pitis'.Tak Paham betul lah...sikap manusia ini. Sememangnya setiap orang mempunyai pelbagai ragam , pemikiran, fahaman dan lain-lain

Sempena Pilihanraya ni, pilihlah yang paling banyak buat iklan kat TV sebab memang terpengaruh giler dengan apa yang diiklankan.Sebab dia IKLAN!

1 comment:

Ahmad Izzat said...

Salam... Tunaikan tanggungjawab mengundi anda. He2.
Tahniah kak atas kewujudan blog ni. Harap dapat kita bertukar fikiran dan idea. Insya Allah..