Skip to main content

kak bee tag saya..haha.1 st time kena tag.

1) Do you think you’re hot?

Nope.Fasha sandha lagi hot.(tak tau kenapa teringat dia)

2) Upload your favourite picture of you.

tak minat

3) Why do you like that picture?
dah tak minat lah...nak wat camne

4) When was the last time u ate pizza?
4 hari sebelum g qurban di kemboja

5) The last song u listened to?
Aiman-Cinta terakhir ( best giler-siap bawak tidur)

6) What are u doing right now besides this?
tgk movie cinta u-turn. Awie tak boleh terima bakal isteri dia lawa giler

7) What name would u prefer besides yours?
ntah..rasa sedap dah.

People I tag :
1. aqilah
2. kak bee
3. ahmad izzat
4. ahmad akmal
5. atam
6. halim

8) Who is no.1?

tgh lonely sebab kena tinggal dgn ofismate. Lain suma dah berhenti kerja sbb depa part time. suka makan ape saja yang ade kat kedai Sharifah bangi.Dia cari boyfren yg kerinting tapi bukan mcm ally cat.Org tak tau.Aku je tau.Kan qilah.

9) Who is no.2?

org yang tag saya.Hehe. Lawak jugak. Lama dah tak jumpa.Akak yg amat comel.Jgn lupa jemput sy nanti.Rindu!!!

10)Say something about no.5.

atam bos no 4 lepas no 3. tgh busy nak kahwin bulan 3 tahun depan.Yeah.

11)How about no.4?

adik kecik ni.baru form 4.tapi lurus betul.Sememangnya ditunjukkan jalan yang lurus.

12)Who is no.3?

kawan yang dikenali sewaktu prog ABIM.amatlah aktif dan busy sekali.contact sekali atau dua kali setahun.mau jugak jadi P.M tak lama lagi.

13) Who is no.6?

mamat ni suara dia mmg sedap. very humble.(chewah)amat baik sekali(fewiittt).


p/s: Ok, sila buat tag ini kepada yang ditag

Comments

Robihah Radzak said…
marilah sama2 kita menge'tag'..heheh..

Popular posts from this blog

Rendang Ayam Terengganu

Assalamualaikum & salam sejahtera, 
Lagi dua minggu nak ke penghujung Ramadhan...perasaan rindu pada Ramadhan yang belum pergi ni sudah mula membuak buak. Wajib manfaatkan Ramadhan sepenuhnya agar rindu itu tidak sia sia. 
En suami telefon ayah mertua, memaklumkan rancangan raya kami tahun ni. "kami malam raya di rumah ayah. Ayam nanti saya bawak balik. Rendang biar Sarah yang masak. " .... Balas ayah, "Ayah nak makan rendang mak. Rempah semua cukup." 
Sayu rasa hati. Tahun ini tahun pertama  beraya tanpa ibu mertua. Al Fatihah buat mak. Bila en Suami memaklumkan tentang rendang itu, saya terus mencari resepi rendang terengganu. Mesti usahakan rendang terengganu. Tahun lepas, sewaktu raya haji,saya masak cara saya. Rendang Minang. Komen ayah, dah lama ayah tak makan rendang minang. Ayah orang Melaka. Masakannya pun ala minang. Apabila ayah menyatakan hasratnya mahu makan rendang mak, fahamlah saya...ayah rindukan mak. 
Setelah mencari cari resepi, akhirnya saya ber…

Resepi pantang @ pantang ada resepi! : Spaghetti lada hitam bersamakiub ayam

Assalamualaikum & salam sejahtera,

Alhamdulillah...dah hampir ke penghujung waktu berpantang. Tapi takda lah pula rasa kebebasan menelan/ makan apa saja bila tamat berpantang memikirkan Insyirah ( baby comel) kembung bila aku "silap" makan. 
Sepanjang berpantang, sudah dikenal pasti bahan makanan yang berangin yang boleh menyebabkan Insyirah kembung lepas menyusu. Lain orang lain badannya, tak semua kita sama. Yang ketara angin macam pulut tu memang aku tak makanlah. Terseksa wooo anak kembung ... Dia tentu lah tapi aku tak cukup tidur jadinya..dan tak boleh buat kerja. 
Antara yang telah dikenal pasti oleh aku sebagai bahan yang perlu berjaga jaga ialah Bawang Besar,  Lada/Cili dan Santan. Tiga ni pula fevret aku ..aduhai. Tapi bila dah habis berpantang nanti, sikit sikit aku makan, latih perut anak aku untuk terima tiga fevret aku ni. Mak aku ajar makan sikit sikit. 


Masa berpantang, pening gak kepala ...asyik makan nasi je. Nak juga makan spaghetti ke macaroni ke ...a…

Bebola daging masak sos hitam. Yummy!

Hobi terbaru saya sekarang ialah menggunting resepi dari majalah. Hahahaha. Hobi tambahan. Oh ye, mug saya dari Vietnam yang ori punya sudah sampai...mug vietnam yang hari tu,kata pakcik saya bukan ori...diimport dari negara lain dan dijual di Vietnam. Senyum lebar saya macam ni (^______________^ )bila dapat mug. Hahaha...terima kasih..terima kasih buat yang sudi menghadiahkan kepada saya. Nak makan apa? cakap je..nanti saya masakkan. hehehe.


Bebola daging sos hitam

Berbalik kepada hobi terbaru saya, sebelum resepi-resepi tu digunting, saya belek dulu dan kaji bahan-bahannya..boleh agak kesedapan dan keharumannya berdasarkan bahan yang digunakan. mmmm, aromanya...harum! Jadi, resepi yang digunting hanya resepi tertentu yang saya jumpa dari majalah-majalah yang kami beli. Tak banyak sangat pun majalah yang saya beli...sekarang baru mula koleksi mengumpul resepi dari majalah ni.

Hari ini, Isnin, 4 Julai...2011, saya masak bebola daging masak sos hitam. Rujukan utama saya berdasarkan salah …