Skip to main content

Pilihanraya Kampus dah kembali



Pilihanraya kampus dah kembali. hari ni penamaan calon di UKM. USM hari isnin nanti. yang lain2 tak tau. Org dah habis belajar..mulalah tak amek tau.Huhuhu. Tapi ape pun selamat berjuang buat teman2 yang sedang bertanding di UKM khususnya. Moga GMUKM dapat memenangi majoriti. Amin.

Teringat masa bertanding pilihanraya sesi lepas.2007/2008. Time tu bulan Ramadhan. Sememangnye jadual yang amat padat. tapi seronok.dapat bnyk penagalaman dan pelbagai ragam teman2 dapat dilihat.Hehehe. Siang hari, belajar dan berkempen. tepat jam 7 malam dah kena ada kat rumah. Then malamnye, buat biskut raya, tempahan org. Sememangnye pahit manis.

Dahlah tak berlatih...yela, bukan senang tau nak bercakap depan org ramai. Terutama kawan2 sendiri.Orang tak kenal kurang sikit malu.tapi bila dia kenal kita, adus. malunye. Kena tunjukkan yang terbaik. "Kempen sayalah pemimpin yang anda boleh harapakan". Hehe. Berlatih pun sendiri-sendiri kat rumah. Dengan mak.(sebab mak tak kasi keluar malam..latihn pulak sebelah malam.nnt sape nak siapkan biskut..huhu.) ape pun, masa kempen , berjalan dgn lancar.

Teringat pula masa kempen kat fakulti kejuruteraan..terserempak dgn kwn lama.(kwn sekolah)
adelah memori yg tak berapa manis nak ingt. Time tu pula kempen dalam kelas dia...lagilah berdebar.Tapi , ok je. dia siap sokong lagi walaupun dia sebelah sana. Hehe. thanks kawan.

" Assalamualaikum, saya........, calon anda no...., bertanding bagi kerusi Umum tahun ...., Insya Allah, saya yakin dan saya percaya undi anda ......" dah tak ingat dah...tapi masih terngiang-ngiang lagi lah kat kepala ni, dan teringat jugaklah kwn2 punya kempen.

Semoga GMUKM pada sesi ini dapat memenangi majoriti kerusi yang dipertandingkan.

Comments

rimbunanHati said…
aah..sem lepas.sem ni dah abis belajar.tu citer lepas nye..

Popular posts from this blog

Rendang Ayam Terengganu

Assalamualaikum & salam sejahtera, 
Lagi dua minggu nak ke penghujung Ramadhan...perasaan rindu pada Ramadhan yang belum pergi ni sudah mula membuak buak. Wajib manfaatkan Ramadhan sepenuhnya agar rindu itu tidak sia sia. 
En suami telefon ayah mertua, memaklumkan rancangan raya kami tahun ni. "kami malam raya di rumah ayah. Ayam nanti saya bawak balik. Rendang biar Sarah yang masak. " .... Balas ayah, "Ayah nak makan rendang mak. Rempah semua cukup." 
Sayu rasa hati. Tahun ini tahun pertama  beraya tanpa ibu mertua. Al Fatihah buat mak. Bila en Suami memaklumkan tentang rendang itu, saya terus mencari resepi rendang terengganu. Mesti usahakan rendang terengganu. Tahun lepas, sewaktu raya haji,saya masak cara saya. Rendang Minang. Komen ayah, dah lama ayah tak makan rendang minang. Ayah orang Melaka. Masakannya pun ala minang. Apabila ayah menyatakan hasratnya mahu makan rendang mak, fahamlah saya...ayah rindukan mak. 
Setelah mencari cari resepi, akhirnya saya ber…

Resepi pantang @ pantang ada resepi! : Spaghetti lada hitam bersamakiub ayam

Assalamualaikum & salam sejahtera,

Alhamdulillah...dah hampir ke penghujung waktu berpantang. Tapi takda lah pula rasa kebebasan menelan/ makan apa saja bila tamat berpantang memikirkan Insyirah ( baby comel) kembung bila aku "silap" makan. 
Sepanjang berpantang, sudah dikenal pasti bahan makanan yang berangin yang boleh menyebabkan Insyirah kembung lepas menyusu. Lain orang lain badannya, tak semua kita sama. Yang ketara angin macam pulut tu memang aku tak makanlah. Terseksa wooo anak kembung ... Dia tentu lah tapi aku tak cukup tidur jadinya..dan tak boleh buat kerja. 
Antara yang telah dikenal pasti oleh aku sebagai bahan yang perlu berjaga jaga ialah Bawang Besar,  Lada/Cili dan Santan. Tiga ni pula fevret aku ..aduhai. Tapi bila dah habis berpantang nanti, sikit sikit aku makan, latih perut anak aku untuk terima tiga fevret aku ni. Mak aku ajar makan sikit sikit. 


Masa berpantang, pening gak kepala ...asyik makan nasi je. Nak juga makan spaghetti ke macaroni ke ...a…

Bebola daging masak sos hitam. Yummy!

Hobi terbaru saya sekarang ialah menggunting resepi dari majalah. Hahahaha. Hobi tambahan. Oh ye, mug saya dari Vietnam yang ori punya sudah sampai...mug vietnam yang hari tu,kata pakcik saya bukan ori...diimport dari negara lain dan dijual di Vietnam. Senyum lebar saya macam ni (^______________^ )bila dapat mug. Hahaha...terima kasih..terima kasih buat yang sudi menghadiahkan kepada saya. Nak makan apa? cakap je..nanti saya masakkan. hehehe.


Bebola daging sos hitam

Berbalik kepada hobi terbaru saya, sebelum resepi-resepi tu digunting, saya belek dulu dan kaji bahan-bahannya..boleh agak kesedapan dan keharumannya berdasarkan bahan yang digunakan. mmmm, aromanya...harum! Jadi, resepi yang digunting hanya resepi tertentu yang saya jumpa dari majalah-majalah yang kami beli. Tak banyak sangat pun majalah yang saya beli...sekarang baru mula koleksi mengumpul resepi dari majalah ni.

Hari ini, Isnin, 4 Julai...2011, saya masak bebola daging masak sos hitam. Rujukan utama saya berdasarkan salah …