Wednesday, January 7, 2009

Pilihanraya Kampus dah kembali



Pilihanraya kampus dah kembali. hari ni penamaan calon di UKM. USM hari isnin nanti. yang lain2 tak tau. Org dah habis belajar..mulalah tak amek tau.Huhuhu. Tapi ape pun selamat berjuang buat teman2 yang sedang bertanding di UKM khususnya. Moga GMUKM dapat memenangi majoriti. Amin.

Teringat masa bertanding pilihanraya sesi lepas.2007/2008. Time tu bulan Ramadhan. Sememangnye jadual yang amat padat. tapi seronok.dapat bnyk penagalaman dan pelbagai ragam teman2 dapat dilihat.Hehehe. Siang hari, belajar dan berkempen. tepat jam 7 malam dah kena ada kat rumah. Then malamnye, buat biskut raya, tempahan org. Sememangnye pahit manis.

Dahlah tak berlatih...yela, bukan senang tau nak bercakap depan org ramai. Terutama kawan2 sendiri.Orang tak kenal kurang sikit malu.tapi bila dia kenal kita, adus. malunye. Kena tunjukkan yang terbaik. "Kempen sayalah pemimpin yang anda boleh harapakan". Hehe. Berlatih pun sendiri-sendiri kat rumah. Dengan mak.(sebab mak tak kasi keluar malam..latihn pulak sebelah malam.nnt sape nak siapkan biskut..huhu.) ape pun, masa kempen , berjalan dgn lancar.

Teringat pula masa kempen kat fakulti kejuruteraan..terserempak dgn kwn lama.(kwn sekolah)
adelah memori yg tak berapa manis nak ingt. Time tu pula kempen dalam kelas dia...lagilah berdebar.Tapi , ok je. dia siap sokong lagi walaupun dia sebelah sana. Hehe. thanks kawan.

" Assalamualaikum, saya........, calon anda no...., bertanding bagi kerusi Umum tahun ...., Insya Allah, saya yakin dan saya percaya undi anda ......" dah tak ingat dah...tapi masih terngiang-ngiang lagi lah kat kepala ni, dan teringat jugaklah kwn2 punya kempen.

Semoga GMUKM pada sesi ini dapat memenangi majoriti kerusi yang dipertandingkan.

2 comments:

AFIF-SAN said...

anda calon ke?

rimbunanHati said...

aah..sem lepas.sem ni dah abis belajar.tu citer lepas nye..