Tuesday, February 17, 2009

2009 Tahun Pernikahan

Setiap tahun..pasti ada pasangan yang akan mendirikan rumah tangga..bukan satu dua..lebih dari tu.
Tahun 2009 yang saya maksudkan bukanlah satu tahun itu ja tahun pernikahan..nak nikah tahun bila-bila ikutlah...bukan ada syarat pun tahun-tahun tertentu kena nikah.
Cuma , saya dah dapat jemputan untuk walimah sahabt-sahabat saya yang akan dilangsungkan hujung tahun ni. Insya Allah..2 walimah dah pasti kena pergi...kalau saya tak bertugas di Kemboja hujung tahun ni.
Ada lagi 2 walimah "on the way" dalam jemputan saya..tahun ni jugak..dan tak silap bulan 6 @ 12..hmm..memang musim cuti sekolah.musim kenduri kendara.

Baru 4 walimah...ada lagi 2 3 yang saya akan dapat tak lama lagi..kena susun jadual nampak gayanya cik sarah.
Tahun 2008 yang lepas, juga mendapat banyak walimah tetapi tarikh-tarikhnya pada waktu saya sedang bertugas di Kemboja..jadi saya tak dapat hadir ke walimah mereka. Maaf. Sempat lagi rasanya mengucapkan Selamat pengantin Baru buat teman-teman yang telah mendirikan rumah tangga , tingkap,pintu,dll bulan 12 lepas.



Satu pesanan yang saya peroleh dari seorang ustaz .....
" Perkahwinan bukan mengambil seseorang menjadi pasangan kita...tetapi mengubah diri kita menjadi ahli baru pada satu keluarga yang lain"

Perkahwinan bukanlah semata-mata kerana cinta antara dua insan..tetapi melibatkan sebuah keluarga yg cukup besar...dan perubahan diri akan berlaku sama ada menjadi lebih baik atau tiada perubahan atau kurang baik. Pastinya yang lebih baik kita inginkan kerana kita inginkan graf iman yang sentiasa meningkat.


Justeru..pilihlah pasangan yang memberi kedamaian di jiwa , yang terbaik di dunia dan akhirat.

2 comments:

ibn_hasbi said...

Salam perkahwinan.
amboi... cakap bab kahwin yea sekarang....
Tak ape... x salah pun....
Setiap manusia telah ditetapkan jodohnya sejak mula ditiupkan roh ke jasadnya ketika masih dalam rahim ibu lagi...

Moga cik sarah bertemu dengan jodoh yang telah ditetapkan dan bahagia bersama pasangan anda. saya doakan kebahagiaan saudari.

jumpa di kemboja nanti

rimbunanHati said...

bile pulak awk nak p kemboja? saya nak p vietnam..kalau ada duit.. tak pun jauh sikit ikut qilah ...volgograd. hehehe. salam perkahwinan utk awk./saya belum lagi...maintain status lama dan setia..hahahaha