Skip to main content

Hari - hari akhir di sekolah

Hari -hari akhir di sekolah..bunyi macam nak abes belajar kat sekolah menengah ..tapi sebenarnya nak abes mengajar di sekolah. Hehehe...ni bukan tanda gembira tapi adalah sikit gembira sebab akhirnya boleh lah menyambung aktiviti dan urusan syarikat yang ditinggal-tinggalkan sebulan lalu.
Memanglah sayang jugak kat budak-budak tu...nakal,bega,degil,baik,comel,mulut murai dgn erti kata lain..semua adalah. hehehe..tapi minat yang ditinggal menanti-nanti.
Biskut ntah ke mana, kuih pun ntah kemana..
Hari -hari akhir di sekolah ni , badan mula tak berapa sihat..asyik meredah hujan ketika balik ke rumah...nak mengajar pun tak berapa ada mood..sebab tak berapa nak selesa hidung, tekak dan kepala terutamanya...
Tapi..apa pun, amanah tetap amanah..sampaikan ilmu selagi mampu...selagi mulut boleh berkata, tangan boleh menulis, kaki mampu melangkah ...ku gagahkan juga diri ini demi menunaikan amanah yang murni. semoga Allah memberkati segala pengajaran ku selama ini.
esok hari terakhir di sekolah...
dah dapat gaji..nak bawak org g makan di kedai korea...Hehe

Comments

AJK PPBBB said…
dah dapat gaji..nak bawak org g makan di kedai korea...Hehe

Bawak saya yea...
rimbunanHati said…
AJK PPBBB nak g sama jugak ke? boleh ...tapi sendiri bayar lah ye..ekekeke..hehe.sy tolong bwk je

Popular posts from this blog

Rendang Ayam Terengganu

Assalamualaikum & salam sejahtera, 
Lagi dua minggu nak ke penghujung Ramadhan...perasaan rindu pada Ramadhan yang belum pergi ni sudah mula membuak buak. Wajib manfaatkan Ramadhan sepenuhnya agar rindu itu tidak sia sia. 
En suami telefon ayah mertua, memaklumkan rancangan raya kami tahun ni. "kami malam raya di rumah ayah. Ayam nanti saya bawak balik. Rendang biar Sarah yang masak. " .... Balas ayah, "Ayah nak makan rendang mak. Rempah semua cukup." 
Sayu rasa hati. Tahun ini tahun pertama  beraya tanpa ibu mertua. Al Fatihah buat mak. Bila en Suami memaklumkan tentang rendang itu, saya terus mencari resepi rendang terengganu. Mesti usahakan rendang terengganu. Tahun lepas, sewaktu raya haji,saya masak cara saya. Rendang Minang. Komen ayah, dah lama ayah tak makan rendang minang. Ayah orang Melaka. Masakannya pun ala minang. Apabila ayah menyatakan hasratnya mahu makan rendang mak, fahamlah saya...ayah rindukan mak. 
Setelah mencari cari resepi, akhirnya saya ber…

Resepi pantang @ pantang ada resepi! : Spaghetti lada hitam bersamakiub ayam

Assalamualaikum & salam sejahtera,

Alhamdulillah...dah hampir ke penghujung waktu berpantang. Tapi takda lah pula rasa kebebasan menelan/ makan apa saja bila tamat berpantang memikirkan Insyirah ( baby comel) kembung bila aku "silap" makan. 
Sepanjang berpantang, sudah dikenal pasti bahan makanan yang berangin yang boleh menyebabkan Insyirah kembung lepas menyusu. Lain orang lain badannya, tak semua kita sama. Yang ketara angin macam pulut tu memang aku tak makanlah. Terseksa wooo anak kembung ... Dia tentu lah tapi aku tak cukup tidur jadinya..dan tak boleh buat kerja. 
Antara yang telah dikenal pasti oleh aku sebagai bahan yang perlu berjaga jaga ialah Bawang Besar,  Lada/Cili dan Santan. Tiga ni pula fevret aku ..aduhai. Tapi bila dah habis berpantang nanti, sikit sikit aku makan, latih perut anak aku untuk terima tiga fevret aku ni. Mak aku ajar makan sikit sikit. 


Masa berpantang, pening gak kepala ...asyik makan nasi je. Nak juga makan spaghetti ke macaroni ke ...a…

Bebola daging masak sos hitam. Yummy!

Hobi terbaru saya sekarang ialah menggunting resepi dari majalah. Hahahaha. Hobi tambahan. Oh ye, mug saya dari Vietnam yang ori punya sudah sampai...mug vietnam yang hari tu,kata pakcik saya bukan ori...diimport dari negara lain dan dijual di Vietnam. Senyum lebar saya macam ni (^______________^ )bila dapat mug. Hahaha...terima kasih..terima kasih buat yang sudi menghadiahkan kepada saya. Nak makan apa? cakap je..nanti saya masakkan. hehehe.


Bebola daging sos hitam

Berbalik kepada hobi terbaru saya, sebelum resepi-resepi tu digunting, saya belek dulu dan kaji bahan-bahannya..boleh agak kesedapan dan keharumannya berdasarkan bahan yang digunakan. mmmm, aromanya...harum! Jadi, resepi yang digunting hanya resepi tertentu yang saya jumpa dari majalah-majalah yang kami beli. Tak banyak sangat pun majalah yang saya beli...sekarang baru mula koleksi mengumpul resepi dari majalah ni.

Hari ini, Isnin, 4 Julai...2011, saya masak bebola daging masak sos hitam. Rujukan utama saya berdasarkan salah …