Sunday, March 8, 2009

7 Mac 2009

Perhimpunan Raksasa membantah PPSMI telah berjaya menghimpunkan 100 ribu orang seperti yang diceritakan oleh sahabat - sahabat yang telah menyertainya. Alhamdulillah. diharap usaha ini dapat membuka mata pihak berkenaan agar mengembalikan semula pengajaran Sains dan Matematik ke Bahasa Kebangsaan. Teringat sewaktu mengajar di sebuah sekolah swasta iaitu mengajar subjek Sains dan Matematik dalam bahasa Inggeris . Pening kepala mengajar anak murid yang tidak boleh memahami istilah tertentu dan mereka bertambah pening apabila saya menggunakan kedua-dua bahasa(bahasa Melayu dan Bahasa Inggeris) ..saya pun pening.lagi pening mengajar konsep.kerana ada antara mereka yang masih tidak mahir membaca.Terpaksa fokus pada yang kurang mahir membaca. Apa pun..diharap perjuangan bantahan PPSMI dapat di realisasikan .

Saya tak dapat mengikuti perhimpunan tersebut..terutamanya tidak mendapat kebenaran ibu bapa..anak mak abah...kata dzulkarnain , sahabat FPI saya. Tapi bukan itu sahaja, jiran sebelah umah mengadakan kenduri kahwin pada keesokkan harinya,8 mac 2009, jadi, sebagai jiran yg amat prihatin juga JKKK yg berusaha menunaikan amanah..saya membantu jiran tersebut menyiapkan apa yang perlu. Nanti giliran saya, dia akan bantu juga.hehe.

Petangnya pula,sudah berjanji membawa adik-adik berjalan-jalan ke Taman Warisan Pertanian, Putrajaya.Alhamdulillah, misi berjaya. belanja adik-adik makan nasi ayam kg, bihun sup utara, ABC dan lai Chee Kang tapi guna duit pakcik.Haha.Apa pun..seronok tengok adik-adik gembira.


sepupu saya,balqis dan hassan, juga adik bongsu saya,Aimi



Tukar tempat posing..kat tangga pulak.



suma pakai baju Bandung, Indonesia..tengah tayang lah tu.Hehe.

2 comments:

sourplum said...

sy baru je tgk tv tadi
psl bntahan ppsmi tuh

cahaya said...

ngade2 g taman warisan x ajak ak..