Skip to main content

Posts

Showing posts from April, 2009

Dina, sahabat ku..Kangar, Perlis

apom Lenggang..1st time makan.sedap dan lemak.

satu -satunya shopping kompleks di kangar

Sempat amik gambar masa on the way balik ke Kajang
Dina, sahabatku..yang amat dirindui..lepas kerinduan dapat jumpa dia.tak taulah bila jumpa lagi..kenduri kamu atau kenduri saya.

Tak sempat nak jalan-jalan lama di kangar..Padang Besar pun tak sempat g.Singgah Kangar pun transit sebelum g UUM. Apa pun makan laksa Mak Dina buat..sedap sangat.Huhu.Teringat dalam mimpi masa tidur kat hotel.hehehe.
sempat juga ke Pasar Malam Terbesar di kangar...setiap rabu malam. Dah lama tak g pasar..bila g , rasa  cam culture shock sikit.Hehehe. G perlis pun..ramai jugak risau..sebab naik bas sorang-sorang.paling jauh pun Perak. 1st time g sorang -sorang (anak manja)..tak nak manja - manja lagi dah. bulan 6 ni, pas balik dari Kemboja , g kursus di Terengganu pula. Kali ni berteman. Hehehe. Tak sorang lagi.
Dina..rindu bangat sama kamu. Terkenang  kenangan kita bersama. Masa nak balik kajang..menangis sorang-sorang(tak ma…

Kursus Ketrampilan dan Komunikasi Usahawan

Baru sahaja pulang dari kursus ketrampilan dan komunikasi usahawan anjuran kementrian luar bandar dan wilayah dengan kerjasama Institut Pembangunan Koperasi dan Usahawan UUM.Selama 4 hari 3 malam iaitu dari 26 April hingga 29 april 2009. Berlangsung di hotel EDC UUM.
Bersyukur kerana dapat sertai program ini...banyak manfaat dan pengalaman dikongsi bersama. Dari pelbagai latar belakang yang berbeza...dan perniagaan yang hampir sama tapi tak serupa..ada yang niaga roti canai,cili giling,ikan pekasam, jual kereta, biskut, kuih tradisional, mini kek , ikan keli dan katering.
Peserta juga datang dari pelbagai negeri termasuklah Selangor,Johor , Pahang dan Kedah sendiri. Antara yang ditekankan dalam kursus ini ialah sifat dan jati diri usahawan dalam menjadi seorang peniaga yang berjaya. dalam mencapai kecemerlangan sebagai seorang usahawan yang berjaya , perlulah melaksanakan tanggungjwaba yang telah diamanahkan....seperti pendapat Abdullah Nasih Ulwan iaitu :
1. Pendidikan keimanan - solat c…

PROGRAM KEM REMAJA

Coret-coret pesta buku Antarabangsa 2009

Salam Ukhuwah...dah beberapa hari meninggalkan blog ni sunyi sepi. sibuk dengan pengurusan diri..mencari diri dalam kesibukkan dunia...akhirat sedang diburui.

Pesta Buku antarabangsa dah pun bermula...mempromosi buku untuk anak-anak kecil yang baru belajar membca.Tak sangka rupnya produk yang dijual sudah digunakn hampir diseluruh negara kerana keberkesanannya. apapun..penat..memang penat..senyum tak berhenti(senyum itu sedekah).
.

Hari ni, 20 hb April..rasa seronok sangat...sebab terserempak dan berjumpa dengan

1. Cikgu Rosiah - guru B.M masa kat SMKA Pedas. amat rapat sekali.rasa sangat gembira dapat bertemu.

2. En Shah Jahan - guru bio masa di Matrik Perak. sedang melanjutkan PhD. Oh..sgt tidak sangka dapat berjumpa dan masih ingat kat dia lagi. Beliau datang bersama family nya.

3. Kak Ila - Isteri Ustaz Zamri TV9..mula2 tak ingt nama..lepas tu tk ingat nama suami dia..tetiba dia tegur..macam kenal..terus ingat.wah! seronok.teringat masa kawan2 dekat Kemboja baru-baru ni. Panjang pulak …

Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur 2009

Pesta Buku Antarabangsa kembali. Bermula 17 april hingga 26 april 2009 di PWTC. Kali ni saya bertugas di salah sebuah booth di sana. Jadi..jika ada sape-sape terserempak dengan saya tegurlah saya.Tapi saya tak belanja minumlah.Ape yang sempat sebuah senyuman yang manis utk anda.Senyum itu sedekah.(Kempen Senyum)  Mungkin menjadi seorang yang "sibuk" hingga tidak sempat bertegur sapa. Ehhe. Apa pun..selamat datang ke Pesta Buku Antarabangsa. Jumpa di sana.

Program Usahawan Mirath

PERHATIAN!!! Wajib daftar pada no. diatas..kalau tak..takde makan. Daftar ye.Jgn Tak Daftar.

-Tersentak -

Tersentak dari angan yang panjang
Angan -angan tentang masa depan
Angan-angan tentang kehidupan
Kehidupan dunia di angan-angankan
Kehidupan abadi..hanya terlintas tatkala bersendiri

Tersentak dari tidur yang lena
Si kecil menangis kerana kelaparan
si Ibu berlari menyusukan
Si Ayah berfikir tentang hari mendatang
" Adakah cukup semua ini utk keluarga ku?"
Rintih hati kecil si Ayah
"Adakah sempat ku melihat anak-anak ini menjadi Yang Berguna(YB)?"
lagu yang berdendang di kalbu

Tersentak dari lamunan yang indah
Realiti yang sebenar tidak seperti mimpi
kadangkala mimpi lebih indah dari realiti
kadangkala mimpi lebih dasyat dari realiti

Tersentak dari kegembiraan
Masih ada lagi yang perit perlu ditelan
Panjang lagi rupanya perjalanan
Tersentak dari kedukaan
Dunia ini bukan hanya untuk "kemalangan"
Sinar kedamaian tetap utuh di pandangan
Kadangkala alpa...yang duniawi dikejar-kejar
Yang ukhrawi ditinggal-tinggal

Alpa malaikat kiri kanan mencatat kehidupan
Yang Maha Esa memerhati persem…

Rintihan yang tiada tajuk (mengarut)

Tak tahulah 2 3 hari ni....
ke dah 2 3 minggu ni...
sihat tak berapa sihat...
story pun tak tau nak story ape...
busy pun tak busy...
lepak sana lepak sini
tgh pening mencari sesuatu..
tak tau cari ape...

semakin membesarkan selera makan...
semakin mengecil otak...
sebab kurang fikir...
tgk tv ari-ari..drama korea..melayu..hindi..hollywood...sepanyol
kacau qilah..kacau qilah...

Mak suh buat biskut..LIATNYE...
tapi kena wat jugak...
Tiba-tiba teringin nak wat kek coklat..dah lama tak makan
dah lama tak wat

Semangat balik...cari semangat bukan senang
Kena ada keseronokkan
baby..nnt sy bawakkan tiramisu ke pejabat.
Bila saya nak ke pejabat ye?????

Sejak Najib jadi PM
Rase mcm tak de rasa
macamlah sebelum tukar PM ade rasa
hahahaha
Yang paling terasa...
Pujian dan mengarut di TV melambung-lambung
Penat lah mengarut

Nak buat Kek Coklat dan tiramisu yea