Wednesday, May 20, 2009

Seronok bila dapat balik kampung

Isnin baru ni..ade meeting kat Gombak...selesai meeting siapkan kerja teruskan perjalanan berurusan di IKIM.fm...jadi driver je. Hehe. Biasalah tu. Semasa nak ke IKIM tu..bincang-bincang nak antar Bos dan Isteri ( C.me dan C.Mah) ke stesen LRT terdekat. Jalan kat K.L ni tak berapa nak terrer..kena lah pikir lebih sikit.

Tapi...dalam hati terasa rindu sangat nak balik kampung...nak menghirup bau kampung...kampung abah kat Lenggeng selalu je balik..tapi bukan untuk berehat...balik menyinggah je. Tak lama. Bila tau C.Me nak balik Temerloh..terus wat keputusan nak ikut. Mereka terkejut...tapi saya driver..ikutlah. Maka, perjalanan pun berubah..minta izin kat mak abah..bagitau adik-adik kat umah..balik kampung lah saya. Hehe.

K.L ke Temerloh tak jauh mana pun.. 1 jam 1/2 ke 2 jam...Sampai di Bandar Temerloh..makan-makan dulu. Tiba di Kg Berhala Gantang..umah C.Mah...rasa seronok sangat. Dah lama tak hirup udara kampung. Sungai Pahang dan..macam-macam lah

Rasa syahdu sungguh...nyaman , tenang, memanglah berehat. jumpa Adik-adik Tahfiz..suma melepaskan rindu.dari jauh je..dekat-dekat dating.bahaya.Hehe. Ape pun..semalaman di kampung..buat ati saya berbunga riang. Sesungguhnya..saya bersyukur..masih ade kesempatan dan ruang untuk menghayati alam yang indah ini. Syukur Alhamdulillah. 

Malamnya..tidur sungguh lena...ditemani bunyi cengkerik , sungai , udara yang sejuk dan nyaman. Malam tu tidur awal..esok nak kena balik Gombak.kerja tak abes lagi. Kurang-kurang dapat berehat.


Nak balik umah nenek...tunggu durian gugur, makan buah, mandi sungai...benar-benar menggamit memori.

6 comments:

sourplum said...

klu balik kg ms musim durian jgn lupa ajak sy eyh
sy da lama teringin nk mkn durian kt dusun puas2

btw. sy ng shukrie ade knl sorg akk ni kt ikim.
nm die kak mu
die jual kn bju kami =)

rimbunanHati said...

skrg ni sdg berbunga..tak lama dah. boleh2.bisa diuruskan.

wah..bertambah kembang rangakaian bisnes awk berdua ni. mantap.mantap. boleh belanja sy makan. hihi

sourplum said...

yeay. epi2 =)

wanna share u somthing.. http://agroville.blogspot.com/
blog budak2 muda yg usahakan pertanian

rimbunanHati said...

wah.terima kasih.betul-betul mengujakan saya. bagus betul budak-budak ni. Ade bincang dengan mak..kena fulltime.memang boleh fokus. la ni saya abeskan master dulu...pastu tgk macam mana.

skrg busy dgn Teknik Al-Baghdadi..belajar dan mengajar dengan mudah membaca al-Quran.

Biskut raya pula dalam proses pengedaran.

tokjeng said...

sorry mencelah. Yang nyanyi dengan Mirwana dalam lagu ni bukan Syahidan tapi namanya Shahir.Kalau tak silap la.

rimbunanHati said...

oh.ok.main amik je kat you tube...thanks abg razin.