Wednesday, June 17, 2009

Tiramisu Utk Ibah

Tiramisu utk Ibah

Seorang sahabat saya, Khotibah , menyambut hari lahirnya pada 5 Jun 2009 yang lalu. Namun disebabkan kekangan masa...nak jumpa untuk makan bersama pun tak sempat. Hanya sekadar menghantar pesanan ringkas sahaja.

Setelah dua minggu, kesibukkan program semakin kurang...terasa lapang sikit..semalam , saya berkesempatan membuat kek khas utk Khotibah @ ibah. Nak bagi hadiah tak sempat. Buat kek je utk dia.Air tangan sendiri. Biar mengalir kasih sayang antara sahabat dan dikekalkan ukhuwah kami.

Saya buatkan Tiramisu sebab dia suka makan Cheese. Sambil membancuh adunan, dibacakan ayat-ayat Al-Quran , salah satu cara nak bagi Kek rasa lebih sedap dan didoakan juga mereka yang makan kek ni agar terus bermujahadah di jalan Allah , diteguhkan iman dan dimudahkan urusan.
Insya Allah.


Ibah "semoga panjang umur"

Selain buat kek untuk Khotibah, sahabat di gombak tak dilupa juga,Aqilah. Dia teringin nak makan Tiramisu...dan nak beli di kedai tertentu.Saya tak benarkan di sebabkan beberapa faktor bahan yang tidak diyakini dalam membuat kek tiramisu ni. Lama dah Aqilah nak makan..akhirnya dapat saya buatkan.

Untuk Aqilah, saya buatkan cupcake Tiramisu. Juga untuk C.Me, pakcik saya di gombak. Untuk yang tolong bawakan ke Gombak..En Halim Song Ha..turut saya sediakan dua kotak untuknya. Hehe. Terima kasih ya En Halim Song Ha. Juga " org rumah" nya.

Bila membuat kek atau memasak untuk keluarga dan sahabat , rasa seronok sekali. Harap-harap..kek yang dimakan ni sedap dan senang hati bila menikmatinya.Huhu. Tak sedap minta maaf lah ye.Dah cuba sebaik mungkin dengan penuh keikhlasan. Keluarga saya...terima kasih. Sarapan pagi pun Tiramisu.Wow! macam org putih tu..hehe.

oh ya..boleh juga buat tempahan. www.zaisara.com

P.S: Sa'adiah pula makan durian kampung.Amboi!

5 comments:

sourplum said...

epi bsdy ibah

wardah_asrar said...

Salam..
untuk besday saya xde k?
forget lah besday ibah...sibuk bmuktamar...

rimbunanHati said...

hehehe...sempat wish aje.tak sempat nak wat kek.hehe

Pejei Eshak said...

sarah..nk kek jgk..hahaha..jp ek nk pilih flavour ape yg sdp..emmm..tak nakla kek pisang lg.haha.

rimbunanHati said...

hehehe...boleh2.sebelum pejei tamat praktikal. Harap2 sempat.