Friday, June 11, 2010

di sebalik KSQ III


Alhamdulillah, syukur pada Allah, KSQ III bg zon tengah telah selamat dan berjalan dengan lancar. Setinggi-tinggi penghargaan kepada pihak pengurusan Syihab Resources khususnya kerana memberi peluang kepada saya utk terus menguruskan KSQ. Juga setinggi-tinggi penghargaan buat teman-teman yang menjayakan KSQ kali ini. antaranya Abd Halem ( abg Halem dan isteri) , Syafiq, Aishah, Khalil, Faizal, Muaz, Zaidah, Harmaini, safura, Syakirah , Syarah dan Nazihah. Dalam pencarian rakan sekerja yang selesa dan sama-sama mempunyai visi dan misi yang sama bukanlah satu perkara yg mudah dan selalunya mengambil masa yang agak lama utk lebih memahami. Namun, saya bersyukur, ada antara kami yang hanya baru berkenalan sehari sebelum program, tetapi persefahaman dapat dibentuk dalam masa yang singkat.
- Ayat di atas tak ubah seperti teks ucapan. ^-^ -

Di sebalik KSQ III kali ini, banyak perkara yang saya belajar, terutama dalam menguruskan anak-anak @ adik-adik peserta yang datang dari pelbagai peringkat umur dan latar belakang. Menguruskan adik-adik kecil bukanlah mudah. ada yang dalam proses mencapai kematangan, ada yang dalam proses baru nak mengenal dunia, dan ada yang dlaam proses nak memahami apa yang berlaku di kelilingnya. Tugas kami membantu mencorakkan kain putih dengan mengenalkan adik-adik kepada ukhuwwah, penghayatan Al-Quran dan manisnya Islam.

selain mengurusan anak-anak@ adik-adik, istilah tidak berkira dalam membuat, menerima dan melaksanakan tugas antara yang menjadi kekuatan utama di sebalik menjayakan dakwah ini. tanpa sedar sebenarnya kami bertindak begitu kerana kami( seluruh keluarga pelaksana KSQ) berusaha seikhlasnya dalam melaksanakan tugas kami juga medidik anak-anak ini.

Banyak lagi, perkara yang ingin dikongsi. nanti saya balik dari Kedah (KSQ utara) akan saya sambung celoteh rasmi saya ni. =)

1 comment:

sourplum said...

pndai bermaen ng bahasa
da bule tulis kn teks utk PM ni
:P