Skip to main content

sampai waktu...

saya rasa saya dah sampai waktu...

banyak bersandar ...
kurangkan mengangkat berat atau mudahnya, saya tak boleh angkat dah...
kalau dulu, saya kebas kerana berdiri lama atas kasut bertumit...
kini saya kebas, walau membongkok sekali sekala...
takde harapan lah nak pakai kasut bertumit yang tinggi 2 inci tu

ya..memang dah sampai waktu...

nak kata penyakit orang kaya..tak rasanya..tak tersenarai pun
tapi saya terpaksa beralih arah...
sekarang mak kata jadi penasihat je
tukang arah @ pengarah..
tukang ajar @ pengajar...

tapi bila saya memasak di dapur...
saya lupa sakit saya...
lebih-lebih lagi bila tengok orang menikmati makanan yang saya masak...
langsung tak ingat sakit yang menyerang..
agaknya jadi tukang masak lah kot .

yang pasti, saya kena cari duit banyak-banyak..
sebab saya nak gajikan seorang bibik...
harapkan tulang 4 kerat yang ada..
saya memang tak lalu..
sungguh saya dah sampai waktu...

semoga Allah memberikan kesihatan yang baik untuk saya juga sekeluarga... dan memudahkan segala urusan saya juga urusan kematian saya. Matikanlah aku dalam Islam dan matikanlah aku dalam keadaan yang baik.

Comments

chAq said…
sobs sobs sobs...
mati itu pasti...
May Allah bless and give a good health sis
May Allah bless u too and give a good health.

act akak nak tny awk, kot2 lah simptom yg sedang akak alami ni awk boleh agak2...

nak g klinik huhuhu tapi malas..terukkan. tat nenas menanti untuk dibuat. huhu
chAq said…
amin :)

em, akak kasi dgn lebih jelas.
kebas2x dari mana ke mana? bila yang datang kebas atau yang buat apa yang menambahkan kebas.
general, kebas berkaitan saraf, peredaraan darah kurang lancar.
nanti akak antar msg ye..nak story kat sini susah lah. hehehe

Popular posts from this blog

Rendang Ayam Terengganu

Assalamualaikum & salam sejahtera, 
Lagi dua minggu nak ke penghujung Ramadhan...perasaan rindu pada Ramadhan yang belum pergi ni sudah mula membuak buak. Wajib manfaatkan Ramadhan sepenuhnya agar rindu itu tidak sia sia. 
En suami telefon ayah mertua, memaklumkan rancangan raya kami tahun ni. "kami malam raya di rumah ayah. Ayam nanti saya bawak balik. Rendang biar Sarah yang masak. " .... Balas ayah, "Ayah nak makan rendang mak. Rempah semua cukup." 
Sayu rasa hati. Tahun ini tahun pertama  beraya tanpa ibu mertua. Al Fatihah buat mak. Bila en Suami memaklumkan tentang rendang itu, saya terus mencari resepi rendang terengganu. Mesti usahakan rendang terengganu. Tahun lepas, sewaktu raya haji,saya masak cara saya. Rendang Minang. Komen ayah, dah lama ayah tak makan rendang minang. Ayah orang Melaka. Masakannya pun ala minang. Apabila ayah menyatakan hasratnya mahu makan rendang mak, fahamlah saya...ayah rindukan mak. 
Setelah mencari cari resepi, akhirnya saya ber…

Resepi pantang @ pantang ada resepi! : Spaghetti lada hitam bersamakiub ayam

Assalamualaikum & salam sejahtera,

Alhamdulillah...dah hampir ke penghujung waktu berpantang. Tapi takda lah pula rasa kebebasan menelan/ makan apa saja bila tamat berpantang memikirkan Insyirah ( baby comel) kembung bila aku "silap" makan. 
Sepanjang berpantang, sudah dikenal pasti bahan makanan yang berangin yang boleh menyebabkan Insyirah kembung lepas menyusu. Lain orang lain badannya, tak semua kita sama. Yang ketara angin macam pulut tu memang aku tak makanlah. Terseksa wooo anak kembung ... Dia tentu lah tapi aku tak cukup tidur jadinya..dan tak boleh buat kerja. 
Antara yang telah dikenal pasti oleh aku sebagai bahan yang perlu berjaga jaga ialah Bawang Besar,  Lada/Cili dan Santan. Tiga ni pula fevret aku ..aduhai. Tapi bila dah habis berpantang nanti, sikit sikit aku makan, latih perut anak aku untuk terima tiga fevret aku ni. Mak aku ajar makan sikit sikit. 


Masa berpantang, pening gak kepala ...asyik makan nasi je. Nak juga makan spaghetti ke macaroni ke ...a…

Bebola daging masak sos hitam. Yummy!

Hobi terbaru saya sekarang ialah menggunting resepi dari majalah. Hahahaha. Hobi tambahan. Oh ye, mug saya dari Vietnam yang ori punya sudah sampai...mug vietnam yang hari tu,kata pakcik saya bukan ori...diimport dari negara lain dan dijual di Vietnam. Senyum lebar saya macam ni (^______________^ )bila dapat mug. Hahaha...terima kasih..terima kasih buat yang sudi menghadiahkan kepada saya. Nak makan apa? cakap je..nanti saya masakkan. hehehe.


Bebola daging sos hitam

Berbalik kepada hobi terbaru saya, sebelum resepi-resepi tu digunting, saya belek dulu dan kaji bahan-bahannya..boleh agak kesedapan dan keharumannya berdasarkan bahan yang digunakan. mmmm, aromanya...harum! Jadi, resepi yang digunting hanya resepi tertentu yang saya jumpa dari majalah-majalah yang kami beli. Tak banyak sangat pun majalah yang saya beli...sekarang baru mula koleksi mengumpul resepi dari majalah ni.

Hari ini, Isnin, 4 Julai...2011, saya masak bebola daging masak sos hitam. Rujukan utama saya berdasarkan salah …