Tuesday, August 10, 2010

sos speghetti


Aimi : sarah, hari ni sahur makan apa?

sarah : speghetti bolognise

Aimi : bukak puasa?

sarah : speghetti bolognise udang lah pulak.

Aimi : esok sahur?

Sarah : hmmmm speghetti bolognise sayur

Aimi : habis tu bukak puasa, takkan speghetti bolognise lagi?

sarah : oklah..tukar...speghetti cabonara.

Aimi : oh. ok...bila kita nak makan nasi?

Sarah : bila sos speghetti kita habis.

Aimi : bila pulak sos speghetti kita nak habis?

Sarah : entahlah...ada lagi 20 botol. agak2?

Hahahaha. lawak pulak rasa... dialog yang kemungkinan besar berlaku... sebab macam tu lah kalau sembang dgn aimi. adik saya yang bongsu. dan botol sos speghetti mmg banyak lagi... hmm, kena tukar resepi ni... Ayam masak Sos Speghetti. oh yeah!

sos speghetti oh sos speghetti....

Saya selalu ingin berkongsi masakan saya...dan baru2 ni saya berjaya, sempena gerai pesta konvo UKM Cyber Coner , dapatlah saya berkongsi resepi kuah speghetti yang telah diubah suai sesuai dgn tekak orang Malaysia...walaupun orang kena bayar nak makan speghetti tapi, saya gembira orang ramai dapat menikmati rasa sos spegehtti tekak melayu. haha. yang best tu, adik-adik gerai tu siap decorate hidangan speghetti tu dgn Timun dan tomato. sungguh alam melayu kata abg Muhd, kawan baik saya.

saya yakin, masakan masing-masing lagi sedap dari saya, cuma saya gembira untuk berkongsi rasa masakan kami. hehe.oh sos speghetti masih banyak lagi. maka, Ramadhan ni, kita makan speghetti lah ye Aimi ku sayang.

p.s : seingat saya , saya ada kongsikan resepi kuah speghetti tu..tapi tak ingat bila..saya jumpa yang ini, sama sahaja.kuah stuffed chicken selamat mencuba. nak tanya pun boleh..

1 comment:

chAq said...

i like berry-berry muchy...
kak, watlah sherpard pie, lasagna..
waaa, kecur liur. i pon malaygeti jugak...
lidah melayu xleh lepas.