Friday, March 22, 2013

Travelog Kehidupan Abadi

Assalamualaikum & Salam Sejahtera,

Sebelum ini saya pernah berkongsi rasa hati saya terhadap Travelog Cinta Abadi . Sesungguhnya, cinta pandang pertama berterusan hingga lah bertemu Travelog Impian Abadi. Dan terus menerus mengalirkan rasa cinta kepada Ilahi apabila bertemu Travelog Kehidupan Abadi.

Setiap kali membaca buku-buku ini, ada sahaja cerita-cerita lucu, menarik dan bermotivasi yang dikongsikan oleh Puan Roza. Pendekatannya seolah-olah Puan Roza sedang bersembang dengan saya... walaupun tidak berjumpa secara berdepan...buku travelog beliau medium kami. Saya yakin, sesiapa sahaja yang membaca tulisan Puan Roza ini pasti merasai perkara yang sama..Kak Roza sedang bersembang dan bercerita pengalamannya kepada kita secara eksklusif..berdua sahaja!

Saya baru sahaja selesai membaca Travelog Kehidupan Abadi...menangis. Perasaan saya ..sayu. Meyakini kehebatan dan kekuasaan Allah swt ..itu yang Puan Roza terapkan secara tidak langsung di dalam travelognya kali ini. Dan saya terus menangis lagi...menangis di dalam hati..mohon bantuan dari Allah untuk meneruskan kehidupan ini.

Pengalaman yang dikongsikan di dalam setiap travelog ini...sentiasa menginsafkan dan memotivasikan diri. Sungguh, ia adalah antara perkongsian yang cukup bermakna. Terima kasih Ya Allah, menganugerahkan insan gigih ini berkongsi rasa nya bersama kami.

Buat Puan Roza... saya mendoakan agar Puan berada dalam keadaan sihat walafiat bersama keluarga tersayang, dimurahkan rezeki dan dimudahkan urusan dunia dan akhirat. Saya berharap, suatu hari nanti kita dapat bertemu semula...untuk berkongsi cerita dan mengutip mutiara pengalaman bersama.

No comments: